in

Sewaktu di Tokyo, saya mengambil sepenuh kesempatan untuk melawat beberapa bisnes seperti syarikat packaging (menjual bekas dan botol untuk skin care dan kosmetik), kedai skin care organik, dan juga tempat urutan wajah menggunakan teknologi moden. . Lawatan ke syarikat packaging amat bermakna kerana saya dan team sedang merancang untuk menambahbaik packaging produk NK. . Belum pasti MOQ (minimum order quantity) nya berapa, kerana MOQ inilah yang merupakan penghalang utama. Bayangkan untuk beli satu jenis botol sahaja (contohnya serum), jika syarikat mengenakan MOQ 10,000 unit. Bayangkan jika 1 unit RM10 (ini pun kira murah), sudah berjumlah RM100,000. . Itulah hakikatnya bisnes. Tapi saya tetap berharap agar packaging NK adalah “made in Japan”. Namun plan B tetap ada. Kalau MOQ adalah tidak realistik untuk kami, at least sudah ada idea packaging macamana yang kami inginkan. #nkagereverse



[[ Hasil Kajian Saintis Islam Malaysia ]]
Sewaktu di Tokyo, saya mengambil sepenuh kesempatan untuk melawat beberapa bisnes seperti syarikat packaging (menjual bekas dan botol untuk skin care dan kosmetik), kedai skin care organik, dan juga tempat urutan wajah menggunakan teknologi moden.
.
Lawatan ke syarikat packaging amat bermakna kerana saya dan team sedang merancang untuk menambahbaik packaging produk NK.
.
Belum pasti MOQ (minimum order quantity) nya berapa, kerana MOQ inilah yang merupakan penghalang utama. Bayangkan untuk beli satu jenis botol sahaja (contohnya serum), jika syarikat mengenakan MOQ 10,000 unit. Bayangkan jika 1 unit RM10 (ini pun kira murah), sudah berjumlah RM100,000.
.
Itulah hakikatnya bisnes. Tapi saya tetap berharap agar packaging NK adalah “made in Japan”. Namun plan B tetap ada. Kalau MOQ adalah tidak realistik untuk kami, at least sudah ada idea packaging macamana yang kami inginkan.
#nkagereverse








nkagereverse.com

sumber

What do you think?

Written by baiktengok.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Jangan dilayan kehendak nafsu | Ustaz Syakir Nasoha

KULIAH DHUHA FKA UTM BERSAMA YG.BHG. USTAZ DATO’ ABU HASSAN DIN AL-HAFIZ